Horvát tengerparti peca

Az idei Ifjúsági  Négytusa versenyzői egy kicsit közelebb kerültek a dobogót jelentő helyezésekhez mivel a viadal időpontja egybe esett az egyik nagy esélyes, Szabó Péter Bendegúz nyári vakációjával. He egy virtigli horgász a tengerparton nyaral, a horgászat sem maradhat ki a programból, mint ahogy ez Péter beszámolójából is kiderül.

Sz.p.2Horvátországba indultunk két hétre és arra gondoltam az ottani horgászatot sem hagynám ki, érdekeltek az ottani halak így egy kis expedíciós felszerelést készítettem össze, hogy az autóba is beférjek. A felszerelés egy botzsákból és egy kisméretű pergetőtáskából állt, 3 doboz műcsali kapott benne helyet és egy doboz szolgált szerelékek tárolására, ekkor még azt hittem, hogy a műcsalis horgászat lesz a legjobb választás, de hamar, az első este kiderült, hogy nem.

Délután mikor megérkeztünk egyből lementem a partra, ami nagyon közel volt szállásunkhoz, egy érintetlenebb partszakaszról volt szó, igy nagy izgalommal kezdtem dobálni. Egy kis méretű plasztik csalival kezdtem, de semmi nem történt, később a legkisebb méretű Salmo thrill-el próbálkoztam, de az sem hozott sikert. Már jócskán sötétedett mikor arra jutottam, hogy egy kicsi 2 grammos jig fejre húzok tintahal darabot, ez meghozta az áttörést amig teljesen besötétedett jó pár betűs sügeret sikerült fogni, melyek nagyon hasonlítanak az itthon is fogható sügérhez csak annál jóval színesebbek és jóval erősebbek.

Másnap ez a horgászmódszer a már bevált módon adta sorra a halakat, ugyanakkor ezzel a 2 grammos kis jig fejjel igazán nagyot nem tudtam dobni. A nehezebb jig fejre pedig nem volt kapás, mivel a halak többnyire süllyedés közben vágtak rá a csalira, a  nagyobb súlyú pedig túl gyorsan süllyedt.

Arra jutottam hogy kipróbálom az otthon jól bevált mártogató felszerelést, csak kisebb horgot teszek rá, mivel az itt fellelhető tengeri halaknak méretükhöz képest igen apró szájuk volt, no de  annál keményebb. Így is fogtam jó pár halat de némileg kevesebbet mint az előbbi felszereléssel. Azonban mivel távolabb tudtam juttatni a végszereléket egy érdekes vendég jelentkezett, egy kőhal féle, aminek feltehetően mérgezőek voltak a tüskéi. Azt hittem ez véletlen egyszeri találkozás volt de aztán még kettő darabot fogtam belőle. Mivel más érdekes halat ez a módszer nem adott és az addig fogott fajtákból nagyobbat sem, valamint egyre többet akadtam le a kövekben, így egyre többször szerelhettem a 40 fokos forróságban 10 óra felé, abbahagytam aznapra a horgászatot.

A következő napi horgászat alkalmával meglátogattam egy másik partszakaszt, ahol úszóztam a bolognai bottal. Így fogtam még kettő érdekes, szép halat melyek mérete nem volt szemet gyönyörködtető, de színe annál inkább. Az egyik hal egy géb féle volt a másikra külön nem kerestem rá. Ezeket a halakat roppant kicsi 20-22 es horoggal sikerült megfogni mert annyira gyorsan, ugyanakkor óvatosan kapnak hogy csak ezen méretű horgok akadtak meg.

Újabb partszakaszhoz látogatva egy igazan jó helyre leltem, onnantól ott folytattam a horgászatokat a korábban említett jig fejre tűzött tintahallal és igen szép méretű betűs sügereket sikerült fogni. Ezen felül pár darab aranydurbincsot, melyek közül a legnagyobb közel egy kilót nyomott. Mikor az első ilyen halat megakasztottam hamar kiderült, hogy a 18-as fluor karbon helyett 25-ös vagy inkább a 30-as a megfelelő ugyanis az állkapcsuk igen erős és nagy fogakkal is rendelkeznek, a vékony damilt könnyedén elharapták. Ezen a partszakaszon a halak többsége a köves partszakasz és a tengeri fű határán cirkált, egész horgászatom alatt ezek a részek adták a legtöbb és a legnagyobb halakat.

Pár szó a legeredményesebb felszerelés összeállításáról, vagy amire igazán szükségem volt:
-ligth vagy ultra ligth bot 2 méternél hosszabb a parton lévő kősziklák miatt,
- fonott zsinór mert sok a szikla a vizben és az akadó illetve a halak is beugranak a fárasztáskor a kövek mögé,
-fluor carbon előke több féle vastagságban,
-kicsi 1-2-3 grammos jig fej

Sz.P.1    Sz.P.9_copy.jpg

SzP.7       Sz.P.4_copy.jpgSz.P_copy_copy.jpg

Sz.P copy copy copy copyÖsszességében egy kellemes, horgászélményekkel teli nyaralásunk volt. Egyik délutáni sétánk alkalmával egy kis teknősbe is belefutottunk az út szélen, ami meglepően bátor volt és a felajánlott gyümölcsöt és zöldségeket jóízűen megette. Később az interneten kutakodtunk és megállapítottuk, hogy bizony egy igen fiatal görögteknőssel találkoztunk, ami azon területeken vadon él.

Hazaindulásunkkor még egy kisebb viharba is belekóstolhattunk.

Sz.P.12

Írta és fotózta: Szabó Péter

Sütiket használunk
Weboldalunkon sütiket használunk. Ezek egy része elengedhetetlen az oldal működéséhez, míg mások segítenek nekünk javítani ezen az oldalon és a felhasználói élményen (pl: nyomkövető sütik). Ön eldöntheti, hogy engedélyezi-e a cookie-kat vagy sem. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ha elutasítja őket, előfordulhat, hogy nem tudja használni a webhely összes funkcióját.